Národní soustava kvalifikací
Váš prohlížeč je zastaralý, některé funkce nemusí fungovat korektně. Doporučujeme stáhnout si novou verzi.
Krok V – Stanovení způsobů ověření jednotlivých kritérií hodnocení
Kritéria kvality, výstupy
Kritéria kvality
- Praktické předvedení – nejobjektivnější – ale ne vždy to jde provést
- neznamená jen "rukama", ale třeba i scénky nebo simulace procesů
- Písemně - efektivní (víc zkoušených najednou), zůstává prokazatelný doklad
- může být i písemný test, ale nesmí být jediným způsobem ověřování u zkoušky
- Ústně - nejméně vhodné, ale často jediné rozumně proveditelné
- Někdy vhodné kombinace - např. praktické předvedení s ústním vysvětlením či obhajobou
- Pořadí vhodnosti: 1. praktické předvedení, 2. písemně, 3. ústně
Ukázka výstupu z profesní kvalifikace Lektor dalšího vzdělávání
- Sestavení obsahu a struktury vzdělávacího programu na základě stanovených vzdělávacích cílů, vč. z nich vyplývajících kompetencí
- Navrhnout vzdělávací cíle / Písemné ověření
- Přiřadit k vybraným vzdělávacím cílům relevantní kompetence / Písemné ověření
- Rozepsat vybrané kompetence do vzdělávacích témat – učebního plánu / Písemné ověření
- Rozpracování obsahu kurzu do minutového scénáře vč. volby didaktických pomůcek a metod výuky
- Rozepsat vybranou část učebního plánu do minutového scénáře / Písemné ověření
- Určit optimální formu vzdělávání, odpovídající cílům a požadovaným kompetencím / Písemné ověření
- Přiřadit jednotlivým částem scénáře metody vzdělávání / Písemné ověření
- Přiřadit jednotlivým částem scénáře relevantní didaktické pomůcky, informační zdroje a další případné materiálně-technické zázemí / Písemné ověření